Exploring the Korean miracle

2006.X.16-XI.7-ig Koreába utaztam meglátogatni Nővérem. Ez volt életem egyik meghatározó élménye. Aki utazásainkra kíváncsi, látogasson el ide: sunnywalk64.blogspot.com Az itt maradók megannyi apróságba nyerhetnek bepillantás, melyek összessége biztosítja szerintem Korea lenyűgöző dinamizmusának alapját. A csúcstechnológia és a keleti kultúrák nyugalma milliónyi részletben ütközik és egyesül, s ez adja e kavargóan is oly békés világ lelkét.

Thursday, October 19, 2006

the begining

...és íme!

Mikor 2006. október 16-án elindultam Koreába, még azzal a meggyőződéssel ültem gépre, hogy nem fogok blogot írni. Egyrészt, mert három hetet töltök kint; másrészt, mert Nővérem úgyis ír itteni életéről, biztos belesző engem is. :)

Aztán kiszálltam Seoul Incheon repterén és hullámokban bombázott az érzés, hogy "Te jó ég, mennyire más világ ez."

A Society of Sensation hite szerint csak azt hihetjük el, hogy létezik, amit magunk láttunk, magunk tapasztaltunk. Hát most már elhiszem, hogy Korea van, méghozzá nem is akármilyen.

Mire elértünk egy óra alatt a lakásunkra, már azon méláztam, csak ki kellene írni ezt magamból, mert hát Nővéremnek hiába ujjongok, ő már látta mindezt, három hónapos előnye van velem szemben az élmények feldolgozásában.

Akkor már csak az a kérdés, hogy írjam meg. Még mindig ott a "probléma", hogy ő úgyis blogolja 'Journey diary'-ként, méghozzá remek stílusban. Itt ragadnám meg az alkalmat, akit érdekel, hol jártunk, mit néztünk, stb. az nézzen el ide:
http://sunnywalk64.blogspot.com/

A diploma témám (most úgy gondolom) a technikai innovációk menedzselése és megtérülése lesz. Ebben ugy Korea Japánnal versenyezve élen áll.

Szóval ott tartottam, hogy épp blogíró nézőpontot keresve megérkeztünk a lakáshoz. Ekkor az ajtóhoz érve meglepve láttam, hogy Nővérem nem készít kulcsot. Nincs kártya és ujjlenyomat olvasó se.
Végül a titkot és a számkombinációs táblát egyszerre felfedve felrántotta a zár tetejét, mely úgy nyílt szét, mint korunk menő telefonjai. Beütötte a kódot és az ajtó kinyílt és... még egy dolgok történt, ami után már pontosan tudtam, miről fogok írni.
A zár üdvözölte a haza érkezőket.


A témám a koreai innováció lesz, nincs kétség.


1 Comments:

Blogger zhaoman said...

Hajrá! Várom a fejleményeket!

8:45 PM  

Post a Comment

<< Home